cursor

Proton Logo

rcd

Tabungan (tolong Klik Di sini)

ADSENSE

protection

Ratings and Recommendations by outbrain

Mereka Cool Sbb Jadi Follower saya.. Anda rasa anda cool ? Jadilah Follower saya.. TQ

03 June 2010

Tiba Tiba jadi bosan...

Asalamualaikum...

Pagi ini aku datang kerja dengan penuh semangat.. sebab 90 peratus kerja yang tertangguh sudah aku siapkan.. hari ini just nak updatekan data yang perlu di updatekan sebab 9 hb nanti akan ada ISO audit... kang x update kang kena lagi CAR macam audit yang lepas... hemmm

Sedang aku syok updatekan data tersebut.. bos cakap design aku tu x bagus.. nak ikut kehendak dia.. ajer.. sedangkan banyak dah design aku tu ikut mcm tu.. x jadi masalah pon.. aku design tu dengan alasan ia dapat menjimatkan kos.. itu yang kami praktikan di sini.. oh yer sebelum itu aku nak bagitahu boss aku nie dari kilang lain tapi dari atas pengurusan yang sama (big boss kami sama..) dia pon jaga kilang tu sebelum ini pon hampeh.. buat rugi ajer.. tapi tah mcm mana pandai wayang ajer so kilang yang di jaga tu tutup operasi and dia di pindahkan ke kilang ini lah... kira2 konon system dia bagus... pirrrah... tengok pada failing ajer dah tahu mcm mana keadaan pengurusan dia.. bersepah.. dia boleh ckp dengan semua orang system yang dia pakai adalah yang terbaik.. terbaik apa bendanya.. cakap boleh lah.. praktikalnyer... drawing yang update denagan yang x update ada dalam satu folder... bila tanya.. carilah yang paling baru punya... pilih lah mana satu... boleh ker mcm nie...)

So banyak yang aku dah seatle.. pasal benda tu.. kebanyakannya barang luar kawal.. mcm supplier yang bukan di bawah kawalan aku... mcm mana nak cerita dengan mereka sbb x kan nak cerita masalah kilang nie kat supplier... bukan cara aku tu.... bagi org lain boleh tapi bukan aku...

Sekarang nie.. bila dia ckp mcm tu aku rasa down sangat.. bengang sangat.. dah ler gaji ciput... kerja exec lagi nak kena buat... nie lagi satu orang bangang... tahu nak ubah apa apa ikut tekak dia ajer.. aku heran mcm ner leh jadi exec nie.. kerja plk dalam R&D .. sepatutnya orang R&D mesti ada six sense dan peka dengan keadaan ini tidak ikut sedap tekak dia ajer... exprince dia dari kilang lain 5 tahun expert dalam programming CNC .. tu ajer.. itu pon just dalam wood working.. aku x heran aku lebih banyak tahu dari dia aku ada exprince dari metal working, wood working & lether machinin, just diam ajer... dia plk dah ler x berapa pandai english.. kang kalau tukar apa apa nak kena jelaskan kat customer aku jugak yang kena.. kalau x sesuai kang bos bambu aku jugak... aku nie dah kira mcm kambing hitam plk.. untuk kena marah ajer.. benefit habuk pon tarak... lagi mahu potong ada ler... kang aku lawan balik kang ckp aku melawan.. termasuk dalam black list plk kang...

Tak apa aku kerja sini dah dekat 12 tahun dah... next week aku di panggil untuk interview sebagai Project Manager dekat Klang sana.. x per.. aku akan ambik change ini.. pegi interview... so doakan aku dapat kerja itu.. tapi aku kalau nak resign kena 2 bulan plk tuh.. iskh iskh iskh....
so harap kawan kawan dapat doakan kejayaan aku.. kita tengok mcm mana gelabahnyer bos and exec aku ini bila aku serahkan resign letter nanti... mari kita tengok sapa yang kena...... ha ha ha...

Just nak harapkan doa & semangat dari kawan2 di luar sana agar aku dapat tempuhi hidup ini dengan sucess...

Ok lah aku nak start balik buat design tu.. hemmm apa lah punya kerja... nak kena buat 2 3 kali kerja hampeh betul.....

moga bertemu kembali di catatan yang lain.....


salam.....

No comments:

Post a Comment