cursor

Proton Logo

rcd

Tabungan (tolong Klik Di sini)

ADSENSE

protection

Ratings and Recommendations by outbrain

Mereka Cool Sbb Jadi Follower saya.. Anda rasa anda cool ? Jadilah Follower saya.. TQ

25 June 2010

APA ! Aku Scandal ? - Pengakuan seorang kawan. 18 SX




Sam )    Apa ! ko kata aku scandal ? iskh ? mana ada ? pandai2 jer buat cerita kan....

Dol)       Alah tuhari aku nampak ko jalan dengan 1 gurl lah.. 2 orang ajer... kat *****,

Sam)   Iskh  sumpah x ada...aku x layan scandal2 nie... (kata mamat yang nampak blues ajer nie...)

Dol)    Eh yer ker ? kalau mcm tu aku salah orang lah kot.... nasib baik aku tak tegur kalau kejar                       lepas tu tegur sure aku malu kan.. he he he...

Sam)   Yer nasib baik lagi ko tak cerita kat orang kalau x sure aku lagi malu ! silap haribulan
            aku dengan mem x bertegur... time tu sapa yang nak jawab ?

Dol)   tersengih2 jer... lalu Sam blah dengan membebel tah apa apa yang x mcm semut hilang   
          sesungut...


 Pengajaran dari pertikan perbulalan di atas ialah :

1) Apa yang kita nampak tak semestinya betul,
2) Apa yang kita cakap sebenarnya memberi impak yang besar dalam kehidupan seseorang...silap haribulan boleh buat jadi rumahtangga seseorang tu kucar kacir....
3) Jangan fikir pasal diri anda sahaja sebab orang lain pon ada perasaan & maruah, dan sekali tercemar susah nak pulihkan...
4) Berhati2 dalam mengeluarkan kata kata sebab ketajaman lidah lebih tajam dari pedang !
5) Berhati2 di jalan raya (ada kaitan ker nie ?)


Eh tiba tiba saya aku nak dengar lagu Aku Scandal - dari kumpulan Hujan.... mintak kat pakcik google lah jap...


1,2,3..go
Kan ku berikan semua
Agar kau gembira sentiasa
Engkau tetap pergi
Pergi meninggalkan ku sendiri

Jangan di simpan tiada rahsia
Katakan saja ku terima
Engkau tetap pergi
Pergi meninggalkan ku sendiri

Waktu duka dulu kita lalui bersama
Bahgia bagaikan malam di temani Bintang terang
Hancur hati bila kau undurkan diri
Meninggalkan daku
Meninggalkan ku sendiri

Senyuman manis dibawa angin
Ku tunggu dikau terasa dingin
Engkau tetap pergi
Pergi meninggalkan ku sendiri

Jangan di simpan tiada rahsia
Katakan saja ku terima
Engkau tetap pergi
Pergi meninggalkan ku sendiri

Waktu duka dulu kita lalui bersama
Bahgia bagaikan malam di temani Bintang terang
Hancur hati bila kau undurkan diri
Meninggalkan daku
Meninggalkan ku sendiri

hemm.. oklah apa apa pon minta kawan2  bloggers ataupon kawan2 kat luar sana berhati2 hati dalam mengelurkan kata kata dan kenyataan... semoga kita semua mendapat keberkatan sempena hari Jumaat - penghulu segala hari.... amin....


apa apa pon kawan2 semua ... Layanzzzz....

2 comments:

  1. cerita hari ini dipenuhi skandal.. ;)

    ReplyDelete
  2. suka baca story mori kat sini..bagus2..keep up ur good job karim..chayoookkkk..support karim mj....DOING GREAT!!!

    ReplyDelete