cursor

Proton Logo

rcd

Tabungan (tolong Klik Di sini)

ADSENSE

protection

Ratings and Recommendations by outbrain

Mereka Cool Sbb Jadi Follower saya.. Anda rasa anda cool ? Jadilah Follower saya.. TQ

02 June 2010

Catatan ketika menungu anak....

Asalamualaikum....

Hemm maybe sedikit catatan ringkas ketika menunggu anak aku tution personal dekat taman dekat dekat dengan rumah aku... kira2 dalam 15 minit punya perjalanan lah, nak balik x berbaaloi... dia tution dalam 1 jam.. kalau balik rumah nanti skj aper dah nak drive balik untuk ambik dia, jadiaku dengan sufi pon park kereta dekat2 dengan rumah cikgu tution so boring ooo 1 jam... jadi online lah.. sambil2 menziarah kawan2 blog update lah sikit2 blog aku nie... biasa update kat office ajer tapi lebih banyak nak buat kerja dari berblog nie.. so masa nie free sikit aku updatelah sikit catatan dalam blog nie....

Nak cerita pasal aper yer... hemm .....

Sambil update blog ini aku sambil dengar lagu dendangan tak tahu sapa tapi tajuknya "We Are The World" -- kat radio Sinar.fm .. yerlah aku line 80ah punya youngsters jadi lagu2 zaman 80 menjadi teman aku ketika membesar.. macam lagu Isabella .. dendangan kumpulan Search -- masa tu tahun 1989.. dan ketika tu aku baru menjejakan kaki ker tingkatan 1 .. org cakap baru nak kenal dunia....

Jadi bagi yang masa tahun 1980an or 90ah dan ketika tu di membesar sure ingat lagi cerita mcm combat, cerita pramugai jepun (tah apa tajuk dia) cerita jepun yang pasal bola tampar, cerita hantu masa tu x banyak... tapi yang amat memberi kesan ketakutan pada aku sampai sekarang nie is "Wajah Sutinah" woooo takut oo.. nak tengok tengok celah selimut oooo.. punya lah takut sampai nak pegi toilet pon abg aku lah yang jadi mangsa peneman.. tapi dia pon 2 x 5 jugak mcm aku.. takut takut jugak.. jadi sapa yang teman sapa nie...

Masa tu Johor cuti hari Jumaat.. so hari jumaat x sekolah.. lepas solat Jumaat ada cerita hindustan... ada adegan yang aku masih terbayang lagi sampai sekarang ialah sence gajah menari memag best.. tapi sekarang ini umur dah berbeza banyak tanggungjawab yang perlu di lakukan...dan Johor pon dah tukar hari Jumaat jadi hari bekerja... so kalau balik Johor pon sama ajer kan.. x kan nak tukar pegi Kelantan,Terengganu atau Kedah ? iskh jauh... nanti duit tambang lebih malah dari duit gaji.. kena tiap2 bulan nak balik... hemm susah kan...

Dalam 12 tahun aku stay kat Seremban nie... macam2 dah yang berubah... jikalau dulu pasaraya Giant tu dulu hanyalah tapak lombong dan tanah lapang tempat ular besar2 berlindung sekarang dah 200% berubah.. dah maju tempat tu... cuma yang ada manusia2 yang mengularkan diri time hari Jumaat ajer lah kan.. (ponteng Solat Jumaat) kalau dulu hanya ada beberapa shoping complex kat seremban.. hanya boleh bilang dengan jari.. sekarang nie mcm macam ada.. walaupon kecik ajer... tapi memadailah daripada x ada kan.. sebab seremban nie dekat dengan KL so apa apa pegi ajer lah KL kan....

So dalam perancangan next year Seremban bakal di di iktiraf dan di naik tarafkan sebagai Bandaraya.. so tunggu ajer lah.. cuma sekarang nie banyak pembinaan yang menyebabkan sesak.. tengah buat rangkaian Komuter hingga ke Gemas... kita tunggu yer.... apa yang akan terjadi lagi 6 tahunn dan masa tu umur aku dah 40.. iskh dah tua gak aku nie kan....

well time pon dah dekat 9 10 minit .. jap lagi anak aku abis kelas tution dia.. so aku rasa sampai kat sini ajerlah sekarang.... moga ketemu lagi dalam catatan blog yang lain..


sekian buat masa ini...


salam....

No comments:

Post a Comment