cursor

Proton Logo

rcd

Tabungan (tolong Klik Di sini)

ADSENSE

protection

Ratings and Recommendations by outbrain

Mereka Cool Sbb Jadi Follower saya.. Anda rasa anda cool ? Jadilah Follower saya.. TQ

15 June 2010

Inikah sikap pemuda Malaysia ??

Asalamualaikum semua....

Kali ini entry nie bukan pasal ayat-ayat cinta lagi.. kali ini apa yang terjadi di hadapan mata saya sendiri, yang kadang-kadang saya terfikir adakah ini contoh dan pemuda kita yang bakal menerajui negera ini di masa yang akan datang... fikir fikirkanlah....

Kejadian ini pada hari Sabtu yang lepas 12/06/2010 masa tu saya dalam perjalanan pulang dari kerja (full day tuh) kepala penat, otak pon letih... sambil drive tu terfikir nak pegi cuci kereta lah...so kebetulan melalui jalan yang sama ada pulak tempat cuci kereta yang jenis mesin ...(bukan cuci baju ajer ada mesin - kereta pon dah ada skrg nie) so pegi lah sana... iskh kena beraturlah plk... x apa lah.. susun ajer lah kan.. tak banyak lagi pon just next 2 buah kereta ajer.. so tunggulah kan.... tiba tiba nampak kereta jenis Kancil (patern lama) dari arah bertentangan terus ajer beri signal .. masuk kat sebelah aku.. tapi tak lepas.. so dia menghalang jalan utama.. dengan selamba jer dia tunggu kat situ sambil hisap rokok ( aku plk memang pantang benci orang hisap rokok sambil drive kereta macam bagus ajer) dah tu puntung rokok tu boleh di buang ajer keluar dari kereta... so nonsern.. pengotor betul... dan bila dia dah halang jalan utama tu bila kereta nak lalu sure diorang akan bunyikan hon biasalah sikap pemadu Malaysia - hon tu kan kawan rapat ! he he he, dia boleh tunjuk penumbuk kat driver kereta tu.. cis sungguh kurang sopan... apa dia ingat penumbuk dia dah cukup kuat ?
- terfikir jugak kat dalam pemikiran saya time tu.. apa lah salahnyer lajak kan sedikit ke hadapan.. lepas tu buatlah pusingan U dan beratur seterusnya di belakang ?  tak salah kan... nak kejar apa nak cepat - cepat nie ? lain kali kalau nak cepat sangat keluar selepas subuh tu... baru tak payah rebut- rebut mcm tu... hemmm mcm nie lah sikap pemandu malaysia... agak agak kalau jadi pemimpin nanti kalau buat silap sikit mesti bertumbuk kan.... biasalah dia nie maybe dari angota pertubuhan yang famous pukul org sbb ada sticker pertubuhan itu kat cermin kereta dia tu.. maybe lah kot... x tahulah kalau kereta pinjam.. he he he he...


 Dan masa kereta di cuci tu saya pon layan CD dalam kereta tu.. sbb tak boleh dapat siaran (antena di masukkkan) so layanzzzzz.... bila dah siap di cuci.. so aku pon nak vacum lah dalam kereta nie.. mcm nie lah kereta orang dah bekeluarga.. macam macam ada.... sampai cd yang dah patah pon ada kat dalam kereta nie... biasalah kan hero hero saya tu.. kadang - kadang tergelak sendirian  saya, terkenagkan gelagat diorang masa dalam kereta nie... so park lah satu tempat yang telah di sediakan... biasalah strategi permasaran kan.. bila turun kereta ajer pekerja bangla tu offer nak cuci engine lah, nak wax body lah nak wax cermin lah mcm macam lagi... so aku ckp tak payah lah sbb aku baru jer buat semua tu 2 bulan lepas.. so aku wax sendiri ajer.. selamat duit aku RM80 he he he he ... tapi yang aku tak berkenan tu ada lah sorang mamat nie.. dia belakang dari aku.. dengan kawan dia ala ala Kuman KU2 tu... turun lepas cuci.. nak vacum kereta dia...
jadi bila turun kereta jer.. biasalah pekerja bangla tu pon mulakanlah promosi dia sebab dah itu yang bos dia suruh... tapi mamat nie dah ler x perihati tempat tu di penuhi dengan wax (mudah terbakar) disel, dan yang terpenting bagi saya ialah kat situ ada kanak- kanak kecil yang ikut ayah dia cuci kereta... dengan selamba jer mamat nie menyalakan api rokok tu.. dengan style rambut panjang lurus rebonding kot, aku ingat ppn ajer buat rebonding skrg lelaki pon dah rebonding gak....  dengan cekak rambut... dengan sling bag LV (maybe line ps kot.. semacam ajer aku tengok)  dengan seluar paras lutut, tapi layak buat tidur ajer... di tenung mamat bangla nie and tiba 2 ajer nak tumbuk mamat bangla tu... eh apa kes... lps tu dia ckp kuat- kuat kat kawan dia.. aku hangin betul nak promosi mcm-macam.. aku datang sini nak cuci kereta... aku ckp dalam hati.. nak buat ckp buat tak nak buat cakap tak nak buat kan senang ! takder duit kot tapi kalau dah tak der duit cakap baik baik sudah lah kan tak payah sampai nak bertumbuk pulak kan.. so saya perhatikan kereta dia bukan lah Honda ker Merch jauh sekali... BMW pon bukan... wira 2 tone plk tu.. depan warna hitam karat belakang warna biru  trend kot skrg nie...  tengok 2 sama jugak macam kereta tadi ada sticker pertubuhan tu..... hemm apa pertubuhan tu di tubuhkan untuk bertumbuk ajer ker... entah lah...

Pada pandangan saya yang septikel nie kalau tak suka cara diorang berniaga jangan lah masuk situ kan... pegi cari lain tempat yang boleh ikutkan kehendak dia.. ini menunjukkkan sikap bagaimana pemuda sekarang ini yang bersikap kurang ajar, sombong, berlagak, dan bangang bangga diri .. macam mana nak jadi pemimpin masa hadapan ? kalau mcm nie lah sikit hari lagi jadilah Malaysia nie mcm Thailand ...

So sapa sapa yang agak2 bersikap mcm nie hentikan lah cukup cukuplah berlagak, tak kemana pon kuatnyer kalau betul kuat & berani.. pegi join sukarelawan pegi lawan dengan Komando Zionis sana.. baru orang nampak ko kuat.. kalau setakat letak sticker pertubuhan tu lps tu nak pukul-pukul orang...  salah asuhan ko tu.. he he he he...

Ok lah dah panjang aku melalut nie so sapa sapa yang pernah jumpa kes mcm nie apa yang korang rasa ?
or pernah buat mcm nie.. sedar sedarlah yer... cuba ko renung dalam - dalam kalau kes tu terjadi kat batang hidung ko sendiri ? malu ? marah ? sama lah .....

ok cukuplah setakat ini.. jumpa lagi di lain entry.....

salam..... layanzzzzzzzz

1 comment:

  1. ada terkena gak.. dah nyata dia buat salah.. tunjuk pulak isyarat lucah..
    dia nampak perempuan beranilah dia tunjuk lagak..

    ReplyDelete