cursor

Proton Logo

rcd

Tabungan (tolong Klik Di sini)

ADSENSE

protection

Ratings and Recommendations by outbrain

Mereka Cool Sbb Jadi Follower saya.. Anda rasa anda cool ? Jadilah Follower saya.. TQ

29 May 2010

" Mengejar Kaki Pelangi" - Kekeringan Idea

Asalamualaikum semua..

Ambik masa nie untuk update blog nie.. tiba tiba ajer ada idea nak di catatkan kat sini...

Sebenarnya & mula kisahnya aku ternampak pelangi satu hari dulu.. dengan ucapan "SUBHANALLAH" aku pehatikan pelangi itu... lalu tertanya .. Kat mana kaki pelangi tu kan... lalu muncul idea dalam kotak fikiran aku... Kalau aku tulis novel pasal kisah kehidupan bagus nie kan..

jadi inilah dia gambar pelangi tersebut.. tapi dah siap edit dah.... (x bawak camera time tu.. so apa lagi snap pakai handphone ajer lah.....) so pls dont comment apa apa lah yer....



So tajuk dia pon yang terlintas kat minda time tu ialah "MENGEJAR KAKI PELANGI"
lepas snap pic tu di sebabkan oleh kesibukan aku bekerja, maka aku buat buat lupalah akan keinginan untuk menulis novel tersebut...tapi lepas 2 3 hari selepas itu aku rasa mcm teringin ajer (ha... bukan teringin benda lain tau.. teringin nak menulis novel lah.... ) jiwang lah aku nie kan.... ha ha ha....

So saku pegi cari balik pic pelangi tu kat dalam memory card hand phone.. save.. dalam pc.. dan edit lah pic tu untuk tajuk novel saya...

Step ke dua ialah aku pon mula mencatat catat sikit2 isi isi dan guide line untuk novel aku tu... tetapi ianya telah di rosakkan oleh anak manja keasayanganku.. Sufi & Syahiran... ops maybe tak pernah aku ceritakan pasal diorang kan.. it ok.. dalam entry lain akau akan buat pasal family aku....:) sabar.... kalau sudi nak baca lah kan.... :)

Tetapi.. sekarang nie masalahnyer aku telah kekeringan idea.. dah lama tidak meneruskan novel tersebut... dah ada jugak rasa rasa nak stop ajer lah... di tambah pulak kesibukakan aku dengan tugasan di pejabat & di rumah.... sekerat jalan ajer... tapi masih berharap agar hati ini tidak patah semangat untuk meneruskan penulisan sulung aku...

Dan dalam masa mencoretkan bibit-bibit novel tu terdengar pulak dendangan lagu dari kumpulan rock tahun 80an... " Ku cari Damai Di hati" .. wah berbunga-bunga hati ini nak buat novel tajuk tu... so that next !

Hemmm tapi dah dekat 2 bulan aku x mencatat apa apa kat dalam lappy nie... (wife punya.. aku pinjam ajer....) hemm mcm ner nie.. bila nak siap... nak bincang dengan publisher pon malu nak cakap bila leh siap....

Jadi sekarang ini aku amat berharap agar diri ku ini di beri kekuatan untuk meneruskan penulisan aku tersebut.....

ok lah setakat ini sajer lah aku nak cerita pasal kekeringan idea aku nie.... and minta kawan kawan dokan agar aku akan terus bersemangat dan idea akan datang mencurah - curah untuk teruskan novel tu....

semoga berjuma di lain masa.....

Asalamualaikum semua.......

1 comment: