cursor

Proton Logo

rcd

Tabungan (tolong Klik Di sini)

ADSENSE

protection

Ratings and Recommendations by outbrain

Mereka Cool Sbb Jadi Follower saya.. Anda rasa anda cool ? Jadilah Follower saya.. TQ

11 March 2011

Rumah Boleh Hilang & Mayat separuh reput

Asalamualaikum semua !

Macam biasa - dengar Sinar.fm pagi tadi - rumah boleh hilang !  hairan tak ? rumah pon boleh hilang.
Kalau di ikutkan logik macam mana boleh hilang bukan,

Begitu jugak dengan Kes mayat seorang warga usia emas yang di temui dengan keadaan yang amat memilukan dengan keadaan separuh reput.

tetapi inilah sikap masyarakat yang kadangkala kita boleh jadi pelik nak di ambil tahu hal-hal sekeliling nanti dikatakan menyibuk tetapi kalau tak ambil tahu hal hal macam nie di katakan tak nak campur dengan masyarakat ! haiii.. entahlah !



ada ker jiran macam nie ?


Luahan ini bukanlah nak menyindir sesiapa ! tetapi sejak kecil kita di hidangkan dengan ideologi Jiran Maufakat membawa berkat - memang benar pepatah tersebut tetapi kemanakah hilangnya idelogi ini semua ?
semakin hari semakin menipis sikap sikap yang baik ini.... tetapi mungkin dengan sikap "aku lebih baik dari engkau" atau "engkau siapa nak ambil tahu pasal aku ?" inilah yang menghakis sikap dan sifat perihati sesama jiran... dan ada jugak yang tak pernah kenal siapa jiran dia sendiri !

Apa komen anda ?

macam biasa layanzzz ajer !

2 comments:

  1. skrg ni, klu pakai idealogi gitu, ramai yg kata kita ni penyibuk.

    Bagi mak, agak2 la nak menyibuk dan amik tahu tu..kalau smpi beli apa, berapa hengget, laki blk x mlm td bla..bla..bla..melampau la tu kan??

    P/s: Mak ada seorang jiran yg suka p siasat apa yg mak buang dlm tong sampah..Err tu kira amik tahu jugak ke?? Miahahaha

    ReplyDelete
  2. mungkin sbb bila kt terlalu ambik tau org kata penyibuk..but for me berpada2 la..mcm kata mak tu kan, kalo semua benda dia nak ambik tau mmg masak la nak layan..sikit2 sudah la..janji peka dengan keadaan jiran..kiranya bila ada masalah ke boleh la nak saling bantu membantu kan..

    ReplyDelete